
5 sfaturi pentru un profil de Instagram de succes


Instagram este una dintre cele mai populare reţele de socializare, atât la nivel naţional, dar mai ales internaţional. La începutul anului 2021, Instagram avea peste 1 miliard de utilizatori, dintre care peste 4 milioane din România, în creştere cu fiecare an.
Instagram invită utilizatorii să interacţioneze cu postările paginilor pe care le urmăresc şi poate fi accesat atât de pe un calculator, cât şi de pe smartphone. În plus, a câștigat extrem de mult în popularitate, devansând Facebook – compania mamă. Și nu în ultimul rând, pozele de pe Instagram arată genial pe un ecran de iPhone, motiv pentru care aplicaţia se află pe lista de recomandări a blogului de specialitate Zoom by Vodafone. Cu alte cuvinte, aplicaţia Instagram e un must-have în smartphone-ul tău, dacă eşti o persoană socială, care îşi doreşte să interacţioneze cu oamenii din lumea întreagă.
Ce trebuie să faci ca să ai un profil de Instagram de succes? Am pregătit pentru tine câteva sfaturi pe care le găseşti în rândurile următoare.
Foloseşte la profil o fotografie cu tine
După ce ţi-ai creat contul de Instagram, adaugă la profil o fotografie care să ilustreze ceea ce eşti tu cu adevărat. Dacă îţi plac pisicile, foloseşte o imagine cu tine şi o pisică. Dacă eşti pasionată de drumeţii montane, adaugă o fotografie cu tine pe un vârf de munte, iar dacă îţi place să cânţi la chitară, o poză cu tine și o chitară este mai mult decât perfectă.
Nu uita că „brandul” eşti tu, iar fotografia de profil este cea pe care o văd alți „instagrameri” când distribui o imagine, laşi un comentariu, apari în feed sau cineva îţi verifică profilul.
Foloseşte un username uşor de reţinut
Username-ul este adresa la care poate fi găsit contul tău de Instagram şi arată astfel: @username. Recomandarea este să alegi un username cât mai uşor de reţinut şi care să aibă legătură cu persoana ta sau domeniul tău de activitate. De exemplu: @ionpopescu, @popescuion, @fotografdenunta. Desigur, poţi folosi şi o poreclă sau un pseudonim.
Încearcă să eviţi, pe cât posibil, aglomerarea de semne grafice sau şiruri de litere identice. De exemplu: @__aaana_ sau @anna.are_mere. Fii cât mai simplă şi concisă!
Stabileşte-ţi un obiectiv
Stabilirea unui obiectiv este extrem de importantă pentru un profil de Instagram de succes. Gândeşte-te ce îţi doreşti să transmiţi prin profilul tău şi creează conţinut în această direcţie. Dacă vrei să-i arăţi comunităţii tale cum decurge o zi din viaţa ta, atunci postează rutina ta de dimineaţă, cum decurge o sesiune de shopping, ce faci la job sau imagini şi videoclipuri cu tine în vacanţă. Dacă eşti expertă într-un domeniu, poţi oferi sfaturi care îi vor ajuta pe ceilalţi.
Adaugă conţinut multimedia în care apar oameni
Un studiu al publicaţiei Georgia Tech a analizat 1,1 milioane de postări aleatorii de pe Instagram și a descoperit faptul că fotografiile în care apar oameni obţin cu 38% mai multe aprecieri şi cu 32% mai multe comentarii. Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că numărul de persoane din postări, vârsta sau sexul lor nu au făcut diferența. Chiar dacă Instagram este mai popular în rândul tinerilor, fotografiile cu adulţi au obţinut acelaşi număr de interacţiuni.
Postează frecvent
Începând cu anul 2018, Instagram afişează postările la aproximativ 10% din audienţa unei pagini. Asta înseamnă că dacă ai 1000 de urmăritori, Instagram va afişa o postare la 100 de oameni, pe care îi consideră relevanţi, adică cei care au interacţionat cu profilul tău sau alte postări asemănătoare. Cu cât postezi mai frecvent pe Instagram, cu atât vei primi mai multe interacţiuni și, implicit, comunitatea ta va creşte mult mai rapid.
În concluzie, cele mai bune profiluri de Instagram au aceste lucruri în comun: nume de utilizator ușor de identificat, imagine de profil şi descriere atractive şi un flux constant de postări.
Sursa foto: Pixabay