7 lucruri pe care nu le știai despre brandul Vetements

În ciuda popularității pe care Vetements a câștigat-o în ultimul timp, impresia generală este că brandul este încă învăluit într-un anume mister.

Pe aceeasi temaColecția Vetements Menswear Fall 2019 - lecție despre cum internetul ne controlează viața
Și pe bună dreptate, acest aer enigmatic poate fi chiar parte din șarmul său, având în vedere inclusiv contul de instagram Vetements, care nu pare că oferă vreo informație dincolo de direcția estetică a brandului. Nici vorbă de cine se „ascunde” în spatele său, sau de cum sunt făcute hainele.
Pentru a mai dezambiguiza întreg contextul, am pregătit 7 lucruri pe care nu le ștai despre brandul Vetements.
-
- Demna Gvasalia este cel care a înființat brandul în 2014 și încă se află la conducerea sa. Absolvent al Royal Academy of Fine Arts din Antwerp, Belgia, el a fost directorul creativ al Louis Vuitton, poziție pe care a părăsit-o pentru a-și cultiva spiritul creativ. A mai lucrat pentru Maison Martin Margiela și Marc Jacobs. Începând cu 2014 și-a dezvoltat propriul brand, iar un an mai târziu, în 2015, a fost numit director creativ în cadrul Balenciaga.
- Deși Demna este cel care coordonează activitatea Vetements, întregul proces creativ se bazează pe o echipă de designeri, majoritatea având experiență în cadrul Maison Margiela. Identitatea designerilor, în orice caz, a rămas anonimă până în prezent.
- Dată fiind originea designerului -Sukhumi, Georgia-, întreaga estetică a brandului are o tentă sovietică. Acest aer Est-European impus de Gvasalia a ajuns să fie un adevărat motiv în moda momentului, inspirația altor case provenind inclusiv de la postările de pe Instagramul Vetements.
- Popularitatea brandului se datorează, cu precădere, erei social-media-ului. Putem spune chiar că succesul avut de Vetements pe Instagram are ca fundament postările neobișnuite pentru industria modei pe care o știm, dichisită și perfectă.
- Tocmai datorită succesului și faptului că profilul de Instagram al brandului este un adevărat trademark, Vetements tinde să își aleagă modelele atât pentru prezentări, cât și lookbook-uri, de pe Instagram.
- Vetements a fost construit pe principiul creării unor haine pe care “oamenii le poartă în viața reală”, inspirația venind chiar de pe străzile din Paris. Totuși, prețurile nu sunt deloc potrivite hainelor pe care oamenii le poartă în mod obișnuit. Tricourile Vetements, must-have-ul oricărei garderobe ale dedicaților modei, pot ajunge chiar și la 500$.
- Un brand de asemenea anvergură nu putea sta departe de scandaluri. Modelul Angie Sherbourne, cea din poza de profil al profilului Instagram Vetements, susține că nu a fost anunțată că poza sa va atât de utilizată în campanii și publicitate. Ea a fost plătită foarte puțin pentru poza sa, spunându-i-se că va fi parte doar dintr-un lookbook. Nefiind semnat niciun contract la momentul colaborării, modelul nu poate acționa în instanță împotriva brandului.
View this post on Instagram
NEW SEASON’S EIFFEL TOWER HEELS www.net-a-porter.com @netaporter PIC: @atocmagazine