Bărbatul care a reinventat brandul Fila valorează 830 de milioane de dolari

Inspirați din moda anilor ’90, adidașii Fila sunt solizi, înalți și rezistenți. Succesul acestora pe piața modială se datorează în deosebi millenialilor, a căror fascinație pentru încălțămintea retro a readus brandul la viață.

Bărbatul care a reinventat brandul Fila valorează 830 de milioane de dolari
Totodată, adidașii l-au ajutat pe Yoon Yoon-soo, bărbatul din spatele brandului, să dețină în prezent o avere impresionantă. Valoarea lui Gene, așa cum este de fapt cunoscut, a fost estimată la 830 de milioane de dolari.
Targetând „setea” clienților pentru piesele clasice, Fila s-a concentrat pe readucerea în atenția publicului a articolelor vestimentare sau accesoriilor retro.
Anul trecut, spre exemplu, adidașii „Disruptor 2”, reintroduși pe piață în 2017, s-au numărat printre cele mai populare perechi de încălțăminte din lume.
După estimările companiei, peste 10 milioane de perechi s-au vândut începând cu luna ianuarie a anului 2017.
Citește și: Președintele LVMH este unul dintre doar trei centimiliardari ai lumii
Vorbind despre munca sa pentru brand, Yoon, acum în vârstă de 73 de ani, mărturisește că Fila nu este un simplu brand pentru el. „E mai mult ca un copil pe care l-am avut târziu, pe la 45 de ani.”
Celebritățile au jucat și ele un rol crucial în readucerea la viață a brandului. Modelul Kendall Jenner și artista Rihanna au fost surprinse purtând produse ale brandului.
„Fila și-a schimbat targetul de la 30-40 de ani la clienți mai tineri. Așa au scăzut prețurile”, a mărturisit Na Eun-chae, analist financiar.
„Schimbarea a dat roade, alături de centrarea atenției către segmentul de încălțăminte.”
Sursă: Bloomberg