Living

Cum să mănânci carbohidrați și să slăbești! Dieta revoluționară face înconjurul lumii

alexandra dutu
April 6, 2018 15:30 PM

Carbohidrații au fost timp de mai mulți ani un nutrient blamat, fiin considerat ”rău”, în special pentru curele de slăbire. Multe diete implicau un conținut redus de carbohidrați, însă de curând specialiștii au descoperit că aceștia te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus.

Pe aceeasi temaCum să mănânci carbohidrați și să slăbești! Dieta revoluționară face înconjurul lumii

Amidonul rezistent provenit din alimente precum banane, ovăz, fasole și cartofi trece prin aparatul digestiv aproape intact, producand acizi grasi care stimuleaza enzimele ce topesc grasimea (in special din zona abdominala), mentinand masa musculara si stimuland hormonii responsabili cu satietatea (te simti satul mai mult timp).

Reguli care te ajută să slăbești rapid:

1. consumă cel puțin un gram de amidon rezistent la fiecare masă și să ai grijă să consumi 10 grame în întreaga zi

2. la prânz și la cină, asigură-te că acest amidon acoperă un sfert din fardurie, celelalte trei sferturi trebuind să conțină carne slabă, lactate cu conținut scăzut de grăsime, fructe și legume.

3. evită îndulcitorii artificiali deoarece mai multe studii au arătat că pot stimula poftele pentru alimente dulci.

4. ia cel puțin o gustare pe zi pentru a preveni mâncatul în exces.

5. nu sări peste mesele principale ale zilei – un program regulat în acest sens menține glicemia cât mai constantă și ține foamea sub control

6. nu ține alimente tentatnte, bogate din punct de vedere caloric și nesănătoase, în casă

7. Bea opt pahare de 240 ml de apă pe zi și nu consuma lichide care au calorii

8. nu mânca pe fugă și nu face alte activități în timp ce mănânci

Alimente cu un conținut ridicat de amidon rezistent și câte grame conțin:

1. O banana mai verde – 12,5 grame de amidon rezistent (sunt alimentele cu cel mai mare continut de amidon rezistent);

2. O banana coapta – 4,7 g;

3. Ovaz negatit (50 de grame) – 4,6 grame de amidon rezistent;

4. Fasole cannellini (125 grame) – 3,8 grame (in general, fasolea contine mult amidon rezistent, cam jumatate din cantitatea de amidon care se gaseste in orice tip de fasole);

5. Linte gatita (100 de grame) – 3,4 grame;

6. Un cartof gatit si racit – 3,2 grame;

7. Paste din cereale integrale (150 de grame) – 2 grame;

8. Paste din faina alba, gatite si racite (150 de grame) – 1,9 grame;

9. Cartof fiert in coaja – 1,8 grame;

10. Orez brun gatit (100 de grame) – 1,7 grame;

11. Mazare congelata (75 de grame) – 1,6 grame;

12. Fasole neagra, gatita (125 de grame) – 1,5 grame;

13. Cartof copt in coaja – 1,4 grame;

14. Fulgi de porumb (25 de grame) – 0,9 grame.

15. O felie de paine integrala – 0,3 grame.