News

Demna Gvasalia părăsește postul de director creativ al brandului Vetements

ioana pana
September 17, 2019 08:00 AM

În cursul zilei de luni, 16 septembrie, internetul a explodat la vestea că Demna Gvasalia părăsește postul de director creativ al brandului Vetements, la cinci ani de la fondarea sa.

Pe aceeasi tema7 lucruri pe care nu le știai despre brandul Vetements

Demna Gvasalia părăsește postul de director creativ al brandului Vetements. Iată declarațiile designer-ului

Într-un comunicat de presă pentru publicația WWD, Gvasalia a explicat motivul pentru care decide să părăsească direcția creativă a poate celui mai popular și controversat brand al momentului. „Am lansat Vetements pentru că mă plictisisem de ideea de modă de la momentul respectiv. Și în mod complet neașteptat, Vetements chiar a schimbat această industrie, ba chiar a și deschis uși. Deci pot spune că mi-am îndeplinit misiunea de conceptualist și inovator în materie de design. Brandul Vetements s-a maturizat într-o adevărată companie care de acum încolo poate evolua pe cont propriu.”, a declarat acesta.

Vetements va fi sub direcția fratelui lui Demna, Guram, actualul CEO al companiei, și a echipei de design. „Vetements reprezintă un colectiv de minți creative. Vom continua să ne depășim limitele, respectând principiile autentice ale brandului și în același timp, susținând creativitatea și talentul pur.”, a declarat Guram.

Influența brandului Vetements asupra modei de actualitate este incomensurabilă. Controversat încă de la prima colecție, Demna a reușit, pe parcursul a cinci ani în care a lansat și condus viziunea Vetements, să atingă niște puncte înalte ale inventivității și nonconformismului: a creat tricouri cu logoul DHL, hanorace cu imprimeu al căror preț depășea 800€ și a organizat o prezentare de modă într-un McDonald’s de pe Champs-Élysées. În mai 2016, Gvasalia a fost ales director creativ al brandului Balenciaga, poziție pe care, conform surselor, nu o va părăsi.