Fashion

Designerul care brodează cu flori naturale uscate

Oana Nutu
May 10, 2020 00:00 AM

Am descoperit-o pe Olga Prinku acum câţiva ani pe Instagram, fiind în permanentă căutare de inspiraţie şi oameni creativi. Am fost de-a dreptul fascinată şi am decis să o urmăresc. De-a lungul vremii, creaţiile ei au fost din ce în ce mai frumoase, genul de imagini care fascinează prin munca şi imaginaţia din spate. Designer de flori uscate brodate manual, ea lucrează cu drag într-un atelier din UK.  Fiind cucerită de creaţiile ei, am decis să o invit la o mică discuţie şi chiar să îmi acorde un interviu pentru Verdict.ro

[RO]

Oana: Olga, munca ta e atât de unică şi creativă! Cum ai început şi ce te-a inspirat?

Olga: Îţi  mulţumesc pentru complimente! E o poveste lungă… a început într-o vreme de Crăciun când am tricotat o căciulă şi o pereche de ciorapi pentru fiul meu pe vremea când era bebeluş. Apoi prietenii au început să mă roage să le împletesc şi lor, iar pasul următor a fost să pun produsele pe Etsy. Am creat şi un cont de Instagram pentru o mai bună promovare a tricotajelor şi le-am accesorizat cu coroane home-made tematice. Am început să primesc comentarii şi încurajări, aşa că mi-am dedicat mai mult timp realizării coroanelor de Crăciun care au devenit punctul de atracţie al paginii mele de Instagram.

Într-o zi am tricotat folosind o sită de grădină pe post de ramă – genul folosit pentru a cerne pământul. Pentru a-mi susţine modelul, am trecut materialul prin sită. În acea noapte am avut un vis despre crearea unei rochii din flori naturale, iar când m-am tezit am început să mă întreb dacă acest lucru ar fi posibil. De-o dată am realizat că tulul poate fi folosit pe post de bază, asemenea unei site de grădină.

Aşa că am început să fac tot felul de teste cu flori cusute pe tul, iar asta a dus la ideea folosirii goblenului, fiind din ce în ce mai creativă.

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

Oana: Cum îţi procuri florile? Povesteşte-mi pe scurt despre procesul de la floare la broderie.

Olga: Sunt două feluri prin care obţin florile – pot fi cumpărate deja uscate sau culese şi uscate chiar de mine. Procedez în ambele moduri.

Nu ştiu dacă în România e la fel, dar aici în UK e destul de uşor să cumperi flori deja uscate. Se pare că e la modă să foloseşti flori uscate pentru a-ţi decora interiorul casei. Aşadar, de obicei le cumpăr online. Sunt o mulţime de furnizori de profil care oferă a gamă variată de flori uscate.

Dacă le usuc singură, folosesc siliciu – dar, din nou, le puteţi cumpăra online. Cultiv multe flori în grădină, îmi place şi să le culeg de pe drum. Sunt multe drumuri de ţară în apropierea locuinţei mele cu multe posibilităţi de cules flori pe tot parcursul anului. De obicei e posibil să folosesc flori în toate etapele lor de creştere, de la boboci la flori mature.

Ori de câte ori lucrez la o nouă creaţie, obişuiesc să alcătuiesc o colecţie de flori şi diferite materiale naturale în atelier şi apoi las imaginaţia să mă ghideze.

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

Oana: Minunat! Care este  cel mai comun mod în care clienţii folosesc florile brodate pe tul? Mai sunt şi alte cerere pe care le primeşti de la clienţi?

Olga: În realitate, foarte rar le vând clienţilor lucrarea cu tot cu goblen. Uneori, le-am oferit cadou aşa prietenilor sau rudelor. Oamenii de obicei le expun în ramă. Se găsesc rame suficient de adânci tip cutie pentru a expune atât goblenul, cât şi florile fără a le presa de geam. Fiind protejate de praf, au o durată mai lungă de viaţă. De asemenea, e importantă să fie ferite de razele directe ale soarelui, în felul acesta florile îşi păstrează mai mult culoarea.

Am fost abordată să fac diferite colaborări pe baza florilor mele brodate pe tul. De exemplu, am lucrat cu Anthropologie pe design de perne – eu am făcut modelul folorilor pe tul, iar ei au interpretat lucrarea în broderie. A fost o satisfacţie imensă, eu fiind un mare fan al acestul brand. În prezent lucrez cu prietena mea Ruth Eaton la o serie de haine. E captivant să experimentezi trasferul dintre florile brodate pe tul şi materialele textile. 

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

Oana: Cât costă o lucrare de-a ta? Care a fost cea mai scumpă lucrare şi cât timp ţi-a luat să o realizezi?

Olga: Cel mai ambiţios proiect pe care l-am încarcat până – pe un plan rectangular mai mare decât gobenul pe care îl folosesc de obicei – mi-a luat câteva luni de când l-am început şi până am finalizat lucrarea, dar nu am lucrat la el tot tot timpul. Operele mai artistice prefer să nu le vând, ci mai degrabă să le expun în cadrul unor galerii de artă şi festivaluri, încerc să îmi fac loc pe piaţa artistică pe termen lung. 

În acest moment mă focuses pe colaborări şi oportunităţi comerciale – am câteva proiecte care aşteaptă să fie lansate în curând. Speram să pot ţine mai multe workshop-uri, dar a intervenit criza Covid-19. Dar şi tutorialele online sunt o variantă la îndemână pentru a ajunge la cât mai mulţi oameni.

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

Oana: Apropo de tutoriale, am văzut că ne înveţi online cum să facem şi noi asemenea minunăţii. Cursurile sunt disponibile şi în România?

Olga: Da! Dacă intraţi pe www.illuminatedshadows.com veţi putea urmări întregul tutorial unde explic pas cu pas cum se realizează un goblen tipografiat – asta înseamnă un goblen cu flori în formă de literă. Este probabil cel mai cunoscut goblen al meu şi e o idee minunată de cadou aniversat sau de nuntă cu iniţialele mirilor sau chiar pentru decorarea camerei copilului. Dacă vă inspiră tutorialul şi decideţi să faceţi şi voi un goblen cu flori uscate, mi-ar plăcea să văd ce aţi făcut printr-o etichetare pe Instagram!

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

Olga Prinku interviu Oana Nutu broderie idei creative designer flori uscate naturale brodate pe tul tabouri

[EN]

Oana: Olga, your work is so unique and creative! How did you start and what your inspiration was?

 

Olga: Thank you for the kind words! It’s a long story… it started with knitting a hat and Christmas stocking for my son when he was a baby. Friends started asking me to knit for them, and I began to put them up for sale on Etsy.

I started an Instagram account to promote the knitted products, and I styled them with home-made Christmas wreaths. I started to get such nice comments on the wreaths that I spent more and more time doing them, and they became the focus of my Instagram account.

One day I did a wreath using a garden sieve as a frame – the kind you use for sieving soil. To hold some of the foliage in place I poked it through the mesh. That night I had a dream about creating a dress made of real flowers, and when I woke up I started wondering if it might be possible. It occurred to me that tulle fabric is a mesh, a bit like a garden sieve.

So I started experimenting with flowers and tulle fabric, and that led to the idea of using an embroidery hoop, and I’ve just kept experimenting and creating!

 

Oana: Where do you find the flowers? Tell me something about all this process from the natural flower to the embroidery.

Olga: There are two ways you can get flowers – you can buy them ready-dried or forage for them and dry them yourself. I do both.

I don’t know if this is also true in Romania, but here in the UK it’s getting a lot easier to find dried flowers in shops. There seems to be quite a trend towards using dried flowers in interior design. Having said that, I usually buy my dried flowers online. There are plenty of specialist suppliers with a wide range of flowers in stock.

As for drying them myself, I use silica – again, you can buy it online. I grow a lot of flowers in my garden, and I also really enjoy foraging for natural materials on walks. There are lots of varied walks in the countryside near where I live in the UK, with lots of possibilities to forage at all times of the year – it’s often possible to use flowers at all stages of their life cycle, from buds to seed pods.

Whenever I come to create a new piece, I tend to choose and lay out a selection of flowers and other natural materials in my workspace, and then start to freestyle.

 

Oana: Amazing! What’s the most common way your customers use your flowers on tulle? Is there any other request you are receiving from customers?

Olga: Actually I rarely sell the finished hoops themselves, though I have gifted some to friends and relatives. They usually display them in a frame. You can get box frames that are deep enough to hold the hoop and the flowers without them being pressed up against the glass. They should last longer in a frame as it will help to protect them from dust. It’s also important to keep them out of direct sunlight or the colours of the flowers will fade.

I’ve been approached to do some exciting collaborations based on my flowers on tulle work. For example I worked with Anthropologie on designs for cushions – I did designs in flowers on tulle, and they interpreted the work in embroidery. That was very fulfilling as I’m a big fan of the brand. I’m currently working with my friend Ruth Eaton on a range of clothes. It’s exciting to experiment with how to translate design ideas between flowers on tulle and embroidery with thread on fabric.

 

Oana: How much money does it cost for a piece and what was your most expensive piece of art, how many time it took to be finished?

Olga: The most ambitious piece of art I’ve tried so far – on a rectangular canvas, bigger than the hoops I usually work with – took me several months from start to finish, though I wasn’t working on it all the time. I haven’t yet tried to sell the more arty pieces as I’m keen to maintain a body of work that I can display in galleries and festivals, but I’m keen to get into the art market in the longer term.

For now I’m focusing more of my time on the brand collaborations and commercial opportunities – I have some projects in the pipeline that I hope to be announcing soon. I had been hoping to hold more workshops and residential retreats before the Covid-19 crisis intervened. And online tutorials are also a good way of reaching more of an audience.

 

Oana: Talking about tutorials, now you are teaching us online how to make such beauties. Is this available also in Romania?

Olga: Yes! If you look at www.illuminatedshadows.com you’ll find my full-length video tutorial where I go step-by-step through how to create a floral typography hoop – that is, an embroidery hoop with flowers in the shape of a letter. It’s probably my most popular type of hoop as it’s such a great option for a gift, or for a personalised wedding present with the initials of the bride and groom, or a decoration for a child’s nursery. If you view the tutorial and make your own hoop, I’d love to see it – tag me on Instagram!