Fashion

51PERCENT - unul dintre cele mai cool branduri de streetwear

Mihail Tamba
April 23, 2018 18:34 PM

E foarte greu în 2018 să mai poți spune despre un brand apărut de curând, ca 51PERCENT, că e cool și vine cu ceva nou. Asta pentru că în majoritatea cazurilor tot ce fac aceste branduri este să copieze o estetică, o idee stilistică, un trend care deja a demonstrat că are succes. Este riscant, într-adevăr, să vii pe piață cu ceva nou, mai ales dacă publicul nu a manifestat interes în zona în care vrei tu să creezi. Nici brandurile mari nu-și permit încercări de acest gen, iar cele care se află la început exclud din start această idee, pentru că nimeni nu-și dorește să investească într-un posibil eșec.

Pe aceeasi temaPutin și trendurile anului 2018. De unde până unde?

Cu toate astea, cred că e nevoie de mult curaj să te lansezi într-o zonă în care deja pare că s-a epuizat totul și care mai supraviețuiește doar prin anumite piese care prind la public. Să ne uităm la Balenciaga, de exemplu: în afară de trench coat-ul pelerină și încălțările Triple S, ce piese au mai devenit must-have? Și dacă brandurilor mari le este greu să se mențină pe linia de plutire, nici nu vreau să-mi imaginez ce eforturi sunt necesare pentru unul nou apărut.

18ss Enamel Coach jacket. 18ss Utility pocket belt.

A post shared by 51PERCENT (@51percent_official) on

51PERCENT este un brand care da, s-a inspirat dintr-o zonă populară și de succes: vorbim despre Vetements și Off-White. Cu toate acestea, au un touch personal foarte puternic. 51PERCENT combină estetica de streetstyle, care se bazează pe piese sport, oversized, rezistente și practice, cu o versiune reinterpretată și foarte actuală de glam – trench-uri din vinil, malete din tulle și borsete în culori electrizante, metalice.

Un alt element personal, foarte pregnant în ultima lor colecție, sunt piesele de insprație industrială. Pantalonii tip cargo, cămășile mate, din țesături groase și tricourile polo total diferite de modelele clasice cu care ne-am obișnuit sunt doar câteva dintre item-urile create de ei care îi propun la masa brandurilor influente din aria de streetwear.

51PERCENT nu a reinventat apa caldă, dar trebuie să recunoaștem că măcar s-a străduit să adopte un alt ton cumva într-o nișă în care părea că s-a spus tot ce era de spus.