Fashion

Balenciaga, strângere de fonduri pentru incendiile din Australia

ioana pana
January 12, 2020 12:45 PM

Incendiile devastatoare din Australia, îzbucnite încă din septembrie 2019, au culminat chiar la începutul lunii ianuarie, iar consecințele devastatoare nu pot fi trecute cu vederea. Au fost înregistrate decesele a 25 de persoane și a unui miliard de animale. Fără doar și poate, incendiile sunt o consecință a înrăutățirii crizei climatice, resimțite la nivelul întregii planete.

Pe aceeasi temaCanapeaua Balenciaga, cea mai nouă creație semnată Demna Gvasalia

În ultimele zile, toată populația și-a unit puterile pentru un scop comun: stingerea focurilor din Australia. Printre miile de campanii lansate de ONG-uri din toată lumea și numeroasele inițiative ale oamenilor de rând, nici lumea modei nu a făcut excepție.

Balenciaga, strângere de fonduri pentru incendiile din Australia

Balenciaga a anunțat în urmă cu câteva zile că va demara o strângere de fonduri realizată prin punerea în vânzare a unor hanorace și tricouri. Acestea vor avea imprimate pe ele desenele unor urși koala, drept consecință a rapoartelor ce susțin că 30% din urșii koala ai Australiei au fost omorâți de incendiile scăpate de sub control.

„Ca răspuns al crizei prin care trece Australia (…) Balenciaga a decis să lanseze tricouri și hanorace imprimate cu o imagine cu vulnerabilul koala australian.”, a scris Balenciaga pe profilul său de Instagram pe 10 ianuarie. „100% din profitul realizat din vânzarea acestor piese va fi donat.” 

Mai mult, conglomeratul Kering, din care fac parte numeroase branduri asemenea Balenciaga, Gucci, Saint Laurent și nu numai, a anunțat că va dona un milion de dolari australieni pentru această cauză.

Totuși, reacțiile publicului la inițiativa Balenciaga au fost contradictorii. În timp ce fanii brandului au lăudat demersul, alții au criticat producerea unui nou stoc de haine pentru rezolvarea problemei de natură climatică: „Balenciaga lansează haine urâte cu koala imprimați pe ele pentru a strânge fonduri pentru focurile din Australia. Ar fi putut dona direct, fără să contribuie de fapt, la problema propriu-zisă care a dus la situația din Australia, și anume consumerismul.”, este unul dintre mesajele dezaprobatoare de pe Twitter.

Hanoracele și tricourile Balenciaga vor fi disponibile pe site-ul brandului începând de mâine, 13 ianuarie.