Fashion

Casa de modă Gucci, acuzată din nou de Cultural Appropriation

andreea voicu
May 18, 2019 18:29 PM

Brandul de lux Gucci se află în mijlocul unui scandal. Casa de modă este acuzată de vânzarea unor turbane de 600 de lire sterline bucata, la magazinul de lux din Nordstrom, America. 

Accesoriul, pe care Gucci l-a numit ‘Indy Full Turban’, face parte din colecţia de toamnă-iarnă 2019 a casei de modă italiene. După ce turbanul a fost pus în vânzare online, cumpărătorii au avut ceva de comentat la adresa acestuia.

Nu este pentru prima dată când Gucci este acuzată de Cultural Appropriation. În colecţia Gucci din februarie 2018, a fost prezentat iniţial un turban identic cu al poporului sikh, dar într-o nuanţă albă. 

Casa de modă Gucci, acuzată de vânzarea unor turbane cu tematică religioasă

Pe site-ul Nordstrom, a apărut turbanul albastru, iar Gucci descrie accesoriul ca fiind un ‘turban superb’, care menţine confortul şi oferă un stil aparte. Pe Twitter, internauţii şi-au exprimat nemulţumirea, precizând că Gucci nu apreciază semnificaţia religioasă a turbanului.

Turbanul, cunoscut sub numele de dastaar, este o căciulă purtată de comunitatea sikh, în semn de credinţă. Acest turban are o imensă semnificaţie spirituală. În mod tradiţional, în sikhism, căciula este purtată atât de bărbaţi, cât şi de femei, ca un simbol al evlaviei, onoarei şi spiritualităţii. 

Din acest motiv, mulţi au criticat casa de modă Gucci că a folosit acest articol cu temă religioasă doar pentru a-şi ‘umple’ buzunarele.

‘Stimate @ gucci, Sikh Turban nu este un accesoriu nou de vânzare, ci un articol de credință pentru practicarea Sikhilor”, ‘Turbanul pentru #Sikh tine de credință și este o piesă decorativă. Respectați sentimentele religioase în timp ce vă gândiți să vă umpleți buzunarele’, au fost unele dintre mesajele oamenilor. 

De asemenea, coaliţia Sikh de la New York a condamnat, de asemenea, brandul de modă printr-un mesaj postat pe Twitter: ‘Turbanul Sikh nu este doar un accesoriu de modă, ci este şi un articol sacru religios’. 

Sursa: independent.co.uk