Fashion

Ce înseamnă de fapt să fii influencer. Kim Kardashian și tendintele inițiate de ea

Lucy Faur

Lucy Faur

Stilist

November 24, 2018 10:00 AM

Zilele acestea ne lovim din ce în ce mai des de conceptul de ‘influencer’, dar de cele mai multe ori acesta reprezintă doar o titulatură și nu ceea ce este de fapt. Denumirea de ‘influencer’ trebuie să fie susținută de esența acestui statut și anume de puterea asupra maselor, de capacitatea de a influența, cunatificabil, un număr considerabil de oameni în ceea ce privește alegerile lor zilnice, raportate la stilul de viață și la activitățile cotidiene cu care aceștia empatizează.

Desigur, de când analiștii de business au acceptat și ‘certificat’ această noțiune, au aparut diverse ramuri ce pornesc din conceptul-mamă, printre care și cea de “microinfluencer”, adică cineva cu idei interesante, de urmat, dar care nu deține puterea suficientă, adică expunerea sau vizibilitatea necesare, ca să își exercite această “funcție”.

În ce constă, de fapt, valoarea unui influencer? Acesta lansează o idee, o părere, un concept, o transmite publicului prin intermediul canalelor media care îi oferă conexiunea cea mai strânsa cu propria comunuitate (social media, TV, ș.a.m.d.), aceștia o adoptă și astfel devine o treabă virală și respectiv un trend. De aici, nu doar masele și celebritățile preiau acest trend, dar și businessurile mari de profil, care profitând de “slăbiciunea” pieței pentru un anume subiect sau item, o vor traduce într-un produs care le va genera profit instantaneu colosal. Vom vedea exemple concrete în cele ce urmează.

Ca sa ilustrăm corect și clar această noțiune, am ales-o pe notoria Kim Kardashian, care, ca un inflencer veritabil, nu are nevoie de nici o introducere.

Outfiturile mama-fiică asortate

Din primul moment în care Kim a aparut cu fiica sa, North West, îmbracăte în rochii cu paiete argintii, asortate, imaginea aceasta a devenit virală și în cel mai scurt timp a fost preluată și transformată într-o idee de business extrem de profitabilă pentru toate categoriile de branduri de fashion, începând cu giganți precum Gucci, Balenciaga, Givenchy sau Burberry.  Deși mulți dintre aceștia au lansat colecții dedicate micuților mult dinaintea apariției imaginii lui Kim K alături de North West, aceștia au atins succesul doar după ce faimoasa Kardashian a propus această estetică. Astăzi, industria modei pentru copii – mai ales cea din segmentul de lux – reprezintă un business matur, stabil și în continuare în creșstere, iar asta se datorează – da – influeței (neplanificate) exercitate de Kim asupra imensei mase de fani și urmăritori.

Vestimentația bodycon

În prezent, nu cred că există nimeni care să vorbească despre vestimentație care ia forma corpului pe care îl îmbracă (denumită bodycon clothing) și să nu facă o directă conexiune cu Kim Kardashian. După doar câteva aparitii ale vedetei îmbrăcată în ținute monocromatice, cu textură mulată, femeile voluptoase din toată lumea au adoptat acest stil. Desigur, după cum era de așteptat, acest trend a cunoscut un potential de business imens încă de la început, urmânt să atingă cote de profit uluitoare, în timp record. Da, datorită influenței lui Kim și a numărului impresionant de oameni care o urmăresc.

Colanții modelatori și trendul athleisure

Citim peste tot în reviste sau pe internet de trendul numit “athleisure”. Noțiunea reunește cuvintele “athletic” și “leisure”, care împreunate se traduc în vestimentație sport purtată în contexte casual. Iar aici vorbim de ultra-faimoșii  “bike shorts” sau, pe românește, colanții modelatori, introduși de nimeni alta, Kim Kardashian. Un must-have absolut al momentului, acești colanți sunt integrați în ținute geniale, actuale și – foarte important – versatile, alături de sweatshirts sau blazere supradimensionate și accesorizați cu încălțăminte sport sau cu toc, în funcție de ocazie. Un stil neașteptat, dar foarte practic, iar acum șic, introdus de Kimmie.

Și știți ce este realmente interesant? Faptul că toate aceste trenduri lansate de Kim au pornit din stilul vestimentar conturat în urma conviețuirii cu soțul Kanie West,  care la rândul său este un influencer ‘certificat’, influența sa regăsindu-se în primul rând în această nouă imagine prezentată de Kim K.