Fashion

Ce statut trebuie să ai pentru a sta în primul rând la un eveniment Fashion Show

ioana pana
April 10, 2019 10:00 AM

Dacă în urmă cu două sute de ani prezentările de modă se țineau în saloanele de couture, iar invitații stăteau în jurul unor meselor unde hainele fuseseră făcute, acum lucrurile nu mai sunt deloc la fel.

Pe aceeasi tema

Colanții de ciclism - Îi mai purtăm sau nu sezonul acesta?

Nu numai că decorul din cadrul prezentărilor este complet diferit, acesta transmițând la rândul său emoția designerului, devenind chiar o parte semnificativă a unui catwalk, ba chiar a intervenit așa-zisa frenezie a “frow”-ului (first row).

Aceasta se traduce prin constanta dorință și curiozitate de a te afla sau a ști cine se află în primul rând, de a vedea cine este pus lângă cine și a crea scenarii complexe despre raționamentul așeazării acestora.

Ce statut trebuie să ai pentru a sta în primul rând la un eveniment Fashion Show

Și da, în caz că vă întrebați, chiar există un raționament în spatele așezării publicului. Ultimele rânduri sunt dedicate invitațiilor din media și publicitate, în timp ce cele din mijloc sunt pentru bloggeri și anumite celebrități. Cumpărătorii sunt plasați pe cel de-al doilea rând, în timp ce pe primul se află cele mai importante persoane din lumea modei sau vedetele apropiate designerului.

Totuși, ca orice regulă în modă, nici aceasta nu este bătută în cuie. Ba chiar mai mult, potrivit unei publicații de profil, locurile din primele rânduri ar putea chiar să fie puse spre vânzare în viitor.

Iar lucrurile chiar capătă contur în această direcție. Spre exemplu, pentru un loc în primul rând la prezentarea sezonului de Toamnă-Iarnă 2019 la Mary Katrantzou ar fi trebuit să plătești 6530$, iar la Alice Temperleu 3270$. Întrebată de reporteri dacă cei care cumpără biletele trebuie să aibă vreun interes pentru modă, reprezentanții lui Katrantzou au zis “Nu, nu neapărat.”

Iar aceste demersuri au chiar și un precedent. În 2015, Riccardo Tisci a pus la vânzare 1200 de bilete pentru show-ul Givenchy din cadrul NYFW, și Kanye la fel pentru Yeezy Season 3 în Madison Square Garden.

Nu se știe dacă acest fenomen va continua să ia amploare, iar dacă o va face, care va fi situația celebrităților sau a personalităților obișnuite cu “frow”-ul, spre exemplu Anna Wintour. Ce este cert este că în spatele ideei afișate, cum că exclusivismul ar putea fi înlăturat odată cu plătirea unui bilet de intrare, probabil cel mai puternic scop al acestui nou concept este profitul marilor case.