Fashion

Cea de-a 30-a aniversare a botinelor Tabi, marca Maison Margiela

ioana pana
July 17, 2019 11:03 AM

Luna aceasta, faimoasele Tabi Boots, popularizate de către Maison Margiela împlinesc 30 de ani. Lansate de către brand în 1989, botinele au fost o piesă controversată încă de la început.

Pe aceeasi tema«I HATE “FASHION”» - Tot ce trebuie să știi despre colecția Sunnei 2020 care a tulburat internetul

Din profil arătă ca orice altă pereche de ghete, însă o privire de sus ar lămuri și justifica polemicile ce s-au creat în jurul lor. Acestea au degetele despărțite pe mijloc asemenea șlapilor, mulți dintre cârcotași comparându-le chiar cu niște copite.

Originea Tabi Boots

În ciuda controverselor, ghetele Tabi sunt de departe cea mai faimoasă și recognoscibilă piesă Maison Margiela. Totuși, nu este Martin cel care a inventat acest design, el inspirându-se din estetica japoneză, unde așa-zisele „tabi socks”, erau destinate clasei muncitoare pentru a fi purtate cu papuci. Chiar dacă conceptul nu îi aparține, el a fost cel care l-a popularizat la scară mondială. De la prima prezentare a casei în care au fost încluse, botinele Tabi nu au mai părăsit podiumul.

SSENSE x Margiela

Cu ocazia aniversării, retailerul de modă canadian, SSENSE, a pus la cale o colecție ediție limitată în colaborare cu Maison Margiela, pentru a veni în continuarea expoziției dedicată istoriei Tabi care are loc în această perioadă, în Montreal.

Colecția SSENSE x Margiela include un model replică a Tabi-ului original, pictat alb, vopseaua fiind însă, făcută să se dezlipească. Așadar, botinele Tabi se vor decoji pe parcursul purtărilor.

De asemenea, colecția cuprinde un breloc tabi, cizmele înalte trademark ale brandului, o geantă, un tricou imprimat cu urmele pe care botinele Tabi le-ar lăsa, și niște slip-on sneakers.

Pe site-ul SSENSE, campania colecției este concepută în jurul imaginarului naturii moarte și absenței. „Maison Margiela este o casă construită din absență”, explică descrierea fotografiilor. „La începuturi, brandul și-a creat un nume prin anonimitate (…). Timp de 15 ani, Martin Margiela nu numai că a fost discret, sau s-a ferit de camere, a fost complet inexistent. Cum cei care luau parte la show-urile brandului erau uimiți de originalitatea lor, Martin Margiela era omul care nu era acolo.”, continuă descrierea.

Mai multe despre enigmaticul Martin Margiela, despre brandul eponim și despre istoria Tabi Boots puteți afla cu ajutorul filmului-documentar „We Margiela”.