Fashion

Consumerismul și moda: îl putem avea pe unul fără celălalt?

ioana pana
November 29, 2018 07:00 AM

Odată cu Black Friday, câteva personalități au luat inițiativa de a posta mesaje ce boicotează acest eveniment, sau cel puțin care încurajează reconsiderarea alegerii de a cumpăra ceva în această vineri. Totuși, de unde atâta înverșunare împotriva unei „sărbători” de reduceri?

Consumerismul și moda: îl putem avea pe unul fără celălalt?

Nu putem spune că această mișcare a avut o cauză singulară, ci mai degrabă o acumulare deprobleme provocate de supraconsumare, filozofia „dacă cheltuiesc mai puțini bani pe un obiect, înseamnă că îmi permit mai multe obiecte” fiind valabilă pentru orice tip de produs, de la electrocasnice până la articole vestimentare. Astfel, consumerismul în contextul modei rapide, unde oricum ce ne place azi e posibil să nu ne mai placă mâine, duce la risipă de resurse materiale, umane și planetare. Soluția? Să cumpărăm responsabil, punând accentul pe calitate, nu pe cantitate.

În timp ce unele magazine online au declarat că sunt închise de Black Friday, unele au anunțat că își majorează prețurile pentru a-și educa cumpărători despre cum să nu facă alegeri impulsive la shopping.

Iată mesajele vedetelor de pe social media:

Thankful for being French and not feeling like I have to shop on black Friday. ♻

A post shared by Camille Charriere (@camillecharriere) on Nov 23, 2018 at 4:46am PST