Fashion

Dolce & Gabbana, obligat să anuleze prezentarea de modă din Shanghai în urma unei campanii rasiste

nicoleta.ispasescu
November 23, 2018 12:05 PM

Dolce & Gabbana a amânat un show uriaș de modă care urma să aibă loc în China, după ce un clip publicitar al companiei a stârnit indignare și numeroase acuzații de rasism, scrie CNN.

Controversa a început luni seară, când brand-ul italian a postat pe site-ul Weibo un video care înfățișează un model de origine chineză ce încearcă să mănânce o pizza, un cannoli și o porție de spaghetti folosindu-se de chopsticks (bețișoare chinezești).

 

 

 

View this post on Instagram

 

#DGlovesChina ? More like #DGdesperateforthatChineseRMB lol. In a bid to further appeal to luxury’s covetable Chinese consumers, @dolcegabbana released some hella offensive “instructional” videos on the usage of chopsticks. Pandering at it’s finest, but taken up a notch by painting their target demographic as a tired and false stereotype of a people lacking refinement/culture to understand how to eat foreign foods and an over-the-top embellishment of cliché ambient music, comical pronunciations of foreign names/words, and Chinese subtitles (English added by us), which begs the question—who is this video actually for? It attempts to target China, but instead mocks them with a parodied vision of what modern China is not…a gag for amusement. Dolce & Gabbana have already removed the videos from their Chinese social media channels, but not Instagram. Stefano Gabbana has been on a much-needed social media cleanse (up until November 2nd), so maybe he kept himself busy by meddling with the marketing department for this series. Who wants to bet the XL cannoli “size” innuendos were his idea? Lmao. • #dolceandgabbana #altamoda #rtw #dgmillennials #stefanogabbana #shanghai #chinese #italian #cannoli #meme #wtf #dumb #lame #chopsticks #foodie #tutorial #cuisine #italianfood #asianmodel #asian #chinesefood #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

Utilizatorii Weibo au asaltat brand-ul în urma defăimării culturii chineze și adresarea unor comentarii rasiste la adresa femeilor din China. Clipul a fost șters după 24 de ore, însă fusese deja distribuit în social media, o mulțime de persoane începând să critice aspru D&G folosind hashtag-ul #BoycottDolceGabbana.

Acuzațiile de rasism și stereotipizare rasială s-au intensificat după ce au fost făcute publice câteva conversații dintre Stefano Gabbana și redactorul de modă Michaela Phuong. Diet Prada, un cont de Instagram cunoscut pentru criticile aduse industriei fashion, a postat comentariile care îl arată pe Gabbana în postura de a-și apăra campania publicitară, denigrând în continuare femeile chineze.

 

View this post on Instagram

 

As @dolcegabbana prepares to mount their next runway show in Shanghai this coming evening (7:30PM) and the rest of Instagram fawns over what’s sure to be an overly lavish “love letter” to China, we’ll be wondering if we’ll see chopsticks as hair ornaments, take-out boxes as purses, or even kimonos misappropriated as Chinese costume. Time will tell. For now, we’ll let y’all simmer on this DM between Stefano and Dieter @michaelatranova (chronology is reversed in slides). Word has it that they’re still in the process of model casting (over 200 Asian girls scheduled)…wouldn’t let them walk the show if we were their agents lol. Also, curious what the Chinese government will think of their country being called shit basically…especially considering how strict they are on who to allow to enter the country on work visas based on a thorough social media background checks. • #DGTheGreatShow #DGlovesChina #runway #fashionshow #cancelled #racism #dolceandgabbana #altamoda #rtw #dgmillennials #stefanogabbana #shanghai #chinese #china #wtf #dumb #lame #asianmodel #asian #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

Dolce & Gabbana, obligat să anuleze prezentarea de modă din Shanghai

În urma publicării comentariilor, D&G a încercat să convingă oamenii că acel cont de Instagram al designer-ului a fost preluat de hackeri. Invitații au fost anunțați că show-ul nu va mai avea loc, mai multe surse susținând că brand-ul a fost forțat de către autoritățile locale să-l anuleze, dar și de agenții modelelor care și-au retras colaborarea.

Acesta nu este primul eveniment controversat în care D&G atrage atenția oamenilor într-un mod negativ. În luna aprilie 2017, brand-ul a postat o campanie pe Weibo susținând că Beijing este un oraș subdezvoltat. La fel ca în situația de față, clipul a fost șters în urma plângerilor.

În anul 2015, Domenico Dolce și Stefano Gabbana au fost asaltați de furia oamenilor după ce au făcut afirmații conform cărora copiii născuți prin fertilizare in vitro ar fi „sintetici”, adăugând că se opun vehement implementării dreptului la adopție pentru persoanele homosexuale.