Fashion

Prada, colecție manifest la Săptămâna Modei la Milano

ioana pana
September 19, 2019 07:03 AM

Milano este următoarea destinație în așa-zisa „lună a modei”, iar debutul Fashion Week-ului italian este marcat de show-ul Prada. Colecția manifest are ca fundament eterna luptă împotriva consumerismului din industria fashion-ului și perisabilitatea hainelor în tendințe. Astfel, într-un registru destul de diferit față de sezoanele anterioare, Miuccia Prada a pus accentul pe piese clasice, nemuritoare în modă și a neglijat în totalitate trendurile.

Pe aceeasi temaChanel, Burberry și Prada: brandurile promit eforturi pentru sustenabilitate

Podiumul Spring/ Summer 2020 a fost martorul unei prezentări spectaculoase, impunătoare prin siluete și detalii. S-au remarcat rochii lungi, fluide, dar și trench-uri și deux-pièces-uri, majoritatea din materiale naturale. Pantaloni trei sferturi cu croi drept, tennis skirts, cămăși și fuste creion: un rezumat bref a ceea ce am putut observa pe catwalk.

Prada, colecție manifest la Săptămâna Modei la Milano

„Hainele nu sunt așa importante, stilul personal este cel care contează.”, a explicat Miuccia Prada. Astfel, Prada Spring/ Summer 2020 a fost o prezentare complet lipsită de influența trendurilor. Și deși știm că brandul are o întreagă istorie cu lansatul celor mai creative tendințe, fiind una dintre cele mai cunoscute resurse de inspirație în modă, iată că nici această nouă abordare nu dezamăgește, ba chiar din contră.

„Simplitatea este cel mai important aspect, hainele nu sunt așa importante. (…) Aceste piese nu se vor demoda, sunt nemuritoare; nu sunt haine pe care să le arunci.”, a completat Miuccia.

Opțiunea designerului de a servi show-ul SS20 fără fastul obișnuit se reduce, bineînțeles, la grija tuturor pentru mediul înconjurător și schimbările îngrijorătoare care au survenit de-a lungul ultimilor ani la nivelul său. Prada a recunoscut că trebuie să pună la punct câteva aspecte în ceea ce privește problemele cu care se confruntă întreagă planetă, iar câțiva pași au fost deja făcuți.

În mai 2019, brandul a anunțat că renunță la blana naturală, iar pe 31 august, alături de Burberry, Zara și alte companii, a semnat „Fashion Pact”-ul elaborat cu ocazia Summitului G7, care implică reducerea drastică a efectelor nocive asupra planetei pe care producția textilă și în general, industria modei, le are. Acum, acest demers împotriva trendurilor și perisabilității este un exemplu ideal pe care sperăm că și alte branduri îl vor lua în considerare și reproduce, în drumul către sustenabilitate.