News

Burberry a scăzut în vânzări. Ce se întâmplă cu brandul de lux

andreea voicu
May 20, 2019 12:22 PM

Anul trecut, designerul Riccardo Tisci a avut prima colecție de debut pentru Burberry, iar ulterior a fost numit directorul creativ al brandului. Însă acest lucru a cam tras în jos brandul de lux. Conform reuters.com, investitorii verifică dacă modelele noului creator de modă sunt pe placul clienților și dacă vor spori profiturile casei de modă. Se pare că vânzările la început de an au scăzut simțitor.

Pe aceeasi temaUps! Burberry sau Zara, o ținută sport aproape identică!

Burberry a scăzut în vânzări. Ce se întâmplă cu brandul de lux

Directorul executiv Burberry, Marco Gobbetti, a declarat că primele două colecții ale lui Tisci au fost impresionante, pentru eticheta britanică de 163 de ani, dar cantitatea relativ mică de produse nu a fost suficientă pentru a acoperi toate costurile.

Anul 2018 a adus vânzări record, însă până în luna martie a acestui an, când profitul operațional a scăzut cu 5%. Aceste pierderi au avut la bază mișcările valutare și investițiile în produse noi. În bani, asta înseamnă 438 milioane de lire sterline (n.r. 562 milioane dolari). 

‘Trebuie să luăm produsele din magazine pentru a începe să vedem reacția clienților. În acest an, începând cu luna septembrie, vom avea o parte mai mare din noul nostru produs (în magazin) și vom putea măsura reacția mult mai bine’, a spus Marco Gobbetti. 

Acțiunile Burberry au scăzut cu 5%

Acțiunile Burberry au scăzut la cadențe de trei luni după rezultate și au înregistrat o scădere de 5% în comerț, cea mai mare scădere a indicelui FTSE 100.

Analiștii de la Credit Suisse au declarat că vânzările de 1% în trimestrul al patrulea au fost sub previziunile consensuale de 2%, dar au salutat faptul că orientările privind vânzările și profitul pentru exercițiul financiar curent au rămas neschimbate.

„Performanța slabă în trimestrul patru nu ar trebui să fie reprezentativă pentru performanța noii direcții creative creată de Riccardo Tisci, deoarece a reprezentat doar 10-15% din sortimentul total în luna martie”, au spus ei.

Casa de modă a introdus, de asemenea, o nouă monogramă „TB” bazată pe inițialele fondatorului Thomas Burberry. Gobbetti repoziționează Burberry ferm în segmentul de lux, ridicând calitatea și prețurile pentru elementele-cheie din categoria articolelor din piele.

În acest scop, raționalizează distribuția din S.U.A. pentru a se asigura că marca se află în magazinele potrivite. Dar se așteaptă ca restul să fie restabilit în a doua jumătate, pe măsură ce colecțiile lui Tisci se construiesc pe parcursul anului. De asemenea, Marco Gobbetti a afirmat că a investit în magazinele sale emblematice, 80 dintre acestea fiind așteptate să fie reproiectate până la sfârșitul exercițiului financiar curent. Mai mult de atât, vrea să închidă 38 de magazine mai mici. 

Casa de modă britanică a fost fondată în 1856 de Thomas Burberry. În prezent, compania operează o rețea de 500 de magazine și are peste 1000 de angajați. În anii trecuți, Burberry a raportat venituri totale de 2,52 miliarde lire și un profit de 456 milioane lire.