News

Prinţesa Diana putea fi salvată? Detaliul care ar fi ajutat-o să supravieţuiască

andreea voicu
April 11, 2019 14:43 PM

Pe 31 august 1997, Prinţesa Diana, prima soţie a Prinţului Charles, şi-a pierdut viaţa într-un accident de maşină, la Paris. Avea doar 36 de ani, iar dispariţia ei a provocat multă durere în rândul admiratorilor săi, care şi azi îi mai aduc omagii la porţile Palatului Westminster. Prinţesa Diana a fost înmormântată pe 6 septembrie 1997.

Pe aceeasi temaCe i-a interzis Regina Elisabeta Prinţului Charles, în ziua morţii lui Lady Di. I-a afectat enorm pe Prinţul Harry şi William

Doctorul care s-a ocupat de moartea Prinţesei Diana a mărturisit că ea putea să trăiască dacă ar fi purtat centura de siguranţă. În noua sa carte ‘Cauze nenaturale’, Richard Shepherd a spus că rana pe care a avut-o Lady Di l-a şocat, încât nu mai văzuse una la fel în toată cariera sa.

El a mai precizat că Prinţesa Diana era stabilă până să fie transportată la spital. În ambulanță, prințesa a leşinat și a suferit un stop cardiac.

Prinţesa Diana putea fi salvată? Detaliul care ar fi ajutat-o să supravieţuiască

”Ce ar fi fost dacă ea s-ar fi lovit de scaunul din față într-un unghi diferit? Ce ar fi fost dacă mașina mergea cu numai 10 km/h mai încet? Ce ar fi fost dacă ar fi purtat centura de siguranță?

Probabil ar fi apărut în public după câteva zile cu un ochi vânăt, cu probleme respiratorii de la coastele fracturate și cu mâna ruptă prinsă în bandaj. De fapt, avea doar câteva oase rupte şi o leziune toracică mică când a fost transportată la spital. Pe langa mica rană fatală din vena pulmonară mai sunt câțiva factori care au dus la decesul ei”, a mărturisit patologul Dr. Richard Shepherd, în cartea despre accidentul de la Paris al Prinţesei Diana, notează Daily Mail. 

În anul 1997, Prinţesa Diana a început o relație amoroasă cu Dodi Al-Fayed, fiul unui miliardar egiptean, Mohamed Al-Fayed. În iulie 1997, Mohamed i-a invitat pe Dodi, Diana, William și Harry într-o croazieră pe Mediterana, cu iahtul său. În august 1997, Dodi și Diana au acostat în Sardinia.

Pe 30 august, cei doi au zburat la Paris și au cinat la Ritz, care aparținea tatălui lui Dodi. Curând după miezul nopții, încercând să scape de paparazzi, Diana și Dodi au părăsit hotelul pe o ușă din spate și au urcat într-o mașină în care se mai aflau șoferul Henri Paul și bodyguard-ul Trevor Rees-Jones.

Un grup de fotografi a urmărit mașina în zona Place de la Concorde, intrând în Pont de l’Alma. Având o viteză de 180km/h, Henri Paul a intrat cu mașina în al 13-lea pilon de susținere al tunelului. Dodi și Henri Paul au murit pe loc. Diana și bodyguard-ul erau încă în viață la sosirea ambulanței.

Diana a fost transportată spre La Pitié-Salpetriére Hospital. Acolo s-a constatat că avea hemoragie internă gravă. S-a încercat de câteva ori resuscitarea ei, iar la ora 4.00, în 31 august 1997, a fost declarat oficial decesul.