Fashion

Istoria sutienului, una dintre cele mai importante piese vestimentare pentru femei

iulia.statie
June 15, 2020 12:53 PM

Sutienul nu doar că este o piesă extrem de importantă, ci și una care, aleasă corect, îți dă imediat încredere în tine.

Pe aceeasi temaLily Aldridge a născut! Îngerașul Victoria's Secret a devenit mamă pentru a doua oară

Această piesă datează din cele mai vechi timpuri. Primele obiecte asemănătoare sutienului provin din secolul 14 înainte de Hristos. Atunci se foloseau un anumit tip de bustiere strânse cu sfori de către femeile-atlet din Creta, pentru a se asigura că mișcările lor sunt ample și sigure.

Cum a fost creat sutienul

Tot felul de articole vestimentare improvizate ce semănau cu faimosul sutien au fost purtate de femei din civilizații diferite, iar rolul lor era asemănător cu cel al sutienelor pe care noi le cunoaștem astăzi.

Caresse Crosby, o americancă ce a trăit între 1892 și 1970, de profesie poetă și scriitoare, avea și o pasiune mare pentru modă și și-a dorit să creeze o piesă ce putea să înlocuiască croseturile, considerate mult prea incomode. În 1913, Caresse crea la Boston primul sutien din lume.

După această invenție, în același an, compania Warner Brothers se arăta interesată de această invenție și cumpăra patentul pentru suma de 1500 de dolari. La început nu a mers extrem de bine iar vânzările nu creșteau, dar, în curând, sutienul avea să devină o piesă cunoscută în întreaga lume, notează publicația descoperă.ro.

„Nu cred că sutienul a cucerit un loc atât de important precum vapoarele cu aburi, în cadrul invenţiilor omeneşti, dar sunt mândră că l-am creat.”, explica, pe atunci, Caresse Crosby, creatoarea sutienului.

Invenția acesteia a dus la o industrie uriașă, în momentul de față, fiind magazine specializate în lenjerie intimă și făcând fel de fel de sutiene, potrivite pentru toate gusturile.

Victoria’s Secret este un brand ce a cucerit această industrie, dominând, la nivel global, piața de lenjerie intimă. În 1977, soții Roy și Gaye Raymond creau această afacere. În primă fază, Victoria’s se adresa bărbaților ce își doreau să le ofere cadou lenjerie intimă partenerelor.

În 1982, afacerea era vândută către compania Limited Brands pentru suma de 1 milion de dolari și se adresa mai mult clientelei feminine. În prezent, există 1020 filiale în SUA, 312 în Canada, iar în 2008, compania înregistra 97.000 de angajați. Brand-ul are și o prezentare de modă renumită în toată lumea, numindu-se „Victoria’s Secret Fashion Show”.