Fashion

Paris Fashion Week merge înainte, în timp ce unele brand-uri renunță la acest eveniment

iulia.statie
July 9, 2020 18:27 PM

În timpul pandemiei, industria modei a trebuit să ia câteva decizii radicale. În timp ce autoritățile au impus anumite măsuri de distanțare, brand-urile mici și mari s-au găsit într-un impas privind colecțiile de modă, dar și legăturile cu clienții lor.

Pe aceeasi temaCum se realizează shooting-urile pe timp de carantină

Pandemia a schimbat și calendarul tradiționar, mai ales prezentările de modă din septembrie, unde se dezvăluie colecțiile de primăvară 2021 în New York, Milano, Londra și Paris. Fiindcă nu pot să atragă presa internațională și cumpărători, dar nici să producă așa de mult precum o făceau, casele de modă deja și-au stabilit prioritățile, schimbând total tot ce știam până acum.

Sunt câteva brand-uri ce au rămas fidele programului normal, însă, altele și-au schimbat total cursul.

Michael Kors

Designerul american mută prezentarea colecției de primăvară 2021 undeva între mijlocul lui octombrie și mijlocul lui noiembrie. „Pentru un timp îndelungat am crezut că industria modei trebuie să își schimbe programul. Este interesant să văd că există un dialog deschis în cadrul comunității modei despre acest calendar, de la Georgio Armani la Dries Van Noten, la Gucci, până la YSL, comercianții importanți din întreaga lume vorbesc despre moduri în care putem încetini procesul și îmbunătăți modul în care lucrăm.”, a explicat Michael Kors.

Marc Jacobs

Într-o conferință online, creatorul de modă a dezvăluit că a decis să oprească producția colecției pentru toamnă 2020 și pentru Săptămâna Modei din septembrie. „Să fiu sincer, nu știu ce vom face când vom începe, dar pentru a crea o colecție am nevoie de echipa mea. Echipa mea trebuie să se uite la materiale, iar acele materiale vin din Italia. Când călătorim, se întâmplă multe lucruri. Până descoperim un nou fel de a lucra, nu avem ce să facem.”, a zis acesta.

Saint Laurent

Sain Laurent a anunțat că nu va mai urma calendarul obișnuit pentru restul anului 2020: „Conștient de situația actuală și de valurile de schimbări radicale, Saint Laurent a decis să preia controlul și să își modeleze programul. Acum, mai mult ca oricând, brand-ul va funcționa după ritmul propriu, înțelegând valoarea timpului și conectându-se cu oameni la nivel global.”

Dries Van Noten

Designerul belgian a decis să renunțe la a își prezenta colecția în septembrie. Acesta a creat un forum din care fac parte Tory Burch, Carolina Herrera și Nina Ricci și a dezvăluit o scrisoare prin care roagă industria modei să își schimbe programul.

Givenchy

Imediat cum Matthew M. Williams a devenit noul director creativ al casei de modă, brand-ul a decis să își prezinte colecția în octombrie 2020.

Burberry

Burberry a decis să renunțe la prezentare pentru un spectacol digital, care va evidenția angajamentul său pentru sustenabilitate. „Ca oameni, am avut mereu o afinitate profundă pentru natură. Am fost nevoiți să respectăm și să ne bazăm pe puterea ei asupra existenței noastre, în timp ce ne minunăm de frumusețea ei extraordinară. Mai ales recent, toți am dorit să ne reconectâm, iar pentru acest spectacol, am vrut să pun în valoare sentimentele comunității noastre printr-o experiență creativă.”, a explicat Riccardo Tisci.

Gabriela Hearst

Gabriela a decis să traverseze Atlanticul pentru sezonul de primăvară 2021. Mutarea la Paris, potrivit designerului, este o modalitate pentru ca brand-ul său să își consolideze prezența internațională în timp ce în New York se rezolvă alte probleme: „Este un vis pentru orice designer să prezinte în Paris. Este timpul ca acest vis să devină realitate.”

Jacquemus

Designerul francez s-a hotărât să fixeze data de 16 iulie pentru prezentarea sa de modă: „Acum un an am decis să încetinim programul, dezvăluind colecțiile pentru bărbați și femei în ianuarie și iunie. Acest lucru ne permite să reducem numărul de spectacole și să încetinim ritmul. Mai mult decât o alegere creativă, este un model sustenabil ce credem că funcționează pentru noi.”