Fashion

Prezentarea Dior resort 2021: misterul tradițiilor antice

iulia.statie
July 24, 2020 13:30 PM

Prezentarea Dior resort 2021 trebuia să fie un eveniment social zgomotos, însă, spectacolul digital transmis live pe social media și site-ul Dior a fost unul fermecător, Maria Grazia Chiuri aducând un tribut tradițiilor antice ale regiunii alese.

Pe aceeasi tema10 genţi clasice în care merită să investeşti!

Prezentarea Dior resort 2021

Cât despre alegerea ei, Maria Grazia a discutat cu publicația Vogue pentru a explica totul din spatele conceptului: „Am decis să facem o prezentare în Puglia în noiembrie 2019. Am propus acest loc, unul nu prea cunoscut, nu doar pentru că Lecce este un oraș pe care îl iubesc, dar și pentru că este apropiat de familia mea, tatăl meu lucra aproape. Acest show reprezintă meșteșugul, broderia, textilele pe care am văzut că bunica și unchiul meu le făceau când eram copil.”

Cum a luat naștere colecția? „Există o carte numită Sud e Magia, care a fost scrisă în anii 1950 de către antropologul Ernesto De Martino despre o călătorie pe care a făcut-o în sudul Italiei după Al Doilea Război Mondial. În acel moment, zona era săracă. De la el am aflat despre ritualurile de magie de sărbătoare pe care localnicii le făceau, pline de dans și muzică, inclusiv pizzica tarantata și am descoperit că magia a ajutat oamenii să creadă în viitor.”

Evident, ideea directorului creativ vine în timpuri nesigure pentru toți dintre noi, ținând cont că pandemia nu doar că a schimbat lumea modei, ci normalitatea pe care o cunoșteam încă de la cele mai mici detalii. „Când ești disperat, trebuie să crezi că se va întâmpla ceva magic în viața ta. M-a atins acest lucru. Când am început să lucrez la colecție, nu aveam idee de ce se va întâmpla, dar acum, ideea de magie oferă energie puternică în momente negative.”

Dior și speranța în viitor

Deși colecția ei reprezintă magia și speranța în timpuri grele, Chiuri s-a confruntat și cu provocări în drumul său. „Când am început colecția, nu știam că Italia va fi lovită de această pandemie teribilă. Când a venit carantina, a fost dificil să rămân conectată la creatorii pe care i-am ales în noiembrie. Am zis că putem încerca să lucrăm pe computer, să facem ceva împreună. O perioadă de timp, nici nu știam dacă vom putea realiza prezentarea.”

Desigur, majoritatea creatorilor de modă sunt întristați pentru că tradiționalul calendar nu mai este valabil acum, iar prezentările de modă, un loc unde își puteau expune creativitatea în cea mai pură formă, au dispărut pentru moment, dar Dior merge înainte, speră la viitor, așa cum încercăm toți să o facem.

„Sunt foarte tristă că nu avem audiență, dar ideea noastră era să împărtășim acest moment cu întreaga comunitate. În același timp, este important să mergem mai departe și să onorăm munca tuturor. În momentul de față, pentru faptul că avem această creativitate și lucrăm într-un mod diferit, pentru noi este o formă de a demonstra credința în viitor.”, a zis Maria Grazia Chiuri pentru publicația menționată mai sus.